Frågor och svar om hemlarm

Installerar Cubsec i hela Sverige?

Ja, Cubsec installerar i hela Sverige. Tänk på att vi måste kunna komma fram på farbar väg till installationsadressen. Vid installation på öar måste det finnas båtförbindelse. Priset för våra paket kan variera beroende på vart i landet installationen skall ske. Med vår postnummer-väljare hittar du alltid rätt.

Kan jag få väktartjänst överallt?

Cubsec erbjuder väktartjänst på många ställen. I flera regioner är det Cubsecs väktare som utför tjänsten med regionalt starka vaktbolag. På vissa orter erbjuds inte väktartjänst. Med AlarmView bygger du istället enkelt din egen grannsamverkan med grannar och bekanta som kan bistå att hantera larmhändelser. Med vår postnummer-väljare får du alltid aktuellt utbud av tilläggstjänster.

Kan jag få larm utomhus och behöva tillstånd?

Ja, Cubsec erbjuder utomhuslarm med bildöverföring. Utomhuslarm kan användas för att larma runt hus, på uppfart eller mot parkering där stöldbegärlig egendom finns uppställd (husbil, båt, ATW, snöskoter m.m). Det krävs inget tillstånd för att övervaka din egen tomt. Tänk på att  kameradetektor inte skall sitta så att den ser granntomt eller allmän väg. Vid tätbefolkat område rekommenderar vi att kameradetektor sitter vänd mot fastigheten.

Vad händer om jag missar att svara på larmet?

Du väljer själv vad som ska hända om du inte har möjlighet att avisera ett larm. Beroende på om du väljer AlarmView eller AlarmView+ ser möjligheterna olika ut. Du hittar mer info under Tilläggstjänster.

Vad händer med bilderna?

Vi värdesätter integritet väldigt högt, av den anledningen lämnar inga bilder dig om du inte själv önskar så. Bilderna sparas i 14 dagar i larmtjänsten, sedan raderas de. Ingen kontinuerlig inspelning sker, systemet sparar endast händelser i samband med larm.

Jag har husdjur, fungerar larmet ändå?

Ja, absolut. Du väljer själv om du vill ha detektorer som klarar husdjur. Tänk på att husdjur över 20-25 kg kan behöva vissa anpassningar. Rådgör gärna med vår säkerhetstekniker i samband med installation. Vi skräddarsyr larmet så att det passar dina önskemål och behov.

Är larmet godkänt av försäkringsbolaget?

Alla våra larm är godkända av Svenska Stöldskyddsföreningen SSF och installeras enligt all gällande standard.

Behöver jag ha fast telefoni för att ha larm?

Nej, Cubsec larmsystem behöver inte tillgång till fast telefoni. Våra larmsystem har dubbel larmöverföring för ökad trygghet. Kommunikation sker både på bredband och 3G. Tänk på att det måste finnas tillgång att koppla in en fast Ethernetkabel  där centralenheten kan sitta för att vi skall kunna aktivera överföring via bredband. Du kan välja bort dubbel larmöverföring om du inte har tillgång till bredband i samband med beställning.

Kan larmet vara på när jag är hemma?

Larmet kan inte bara vara på, vi rekommenderar även att du har det aktivt till exempel när du sover. I vårt hemmaläge styr du själv vilka komponenter som ska vara aktiva. Med funktionen område kan man exempelvis låta utomhuslarm fungera som ett eget område, som styrs separat.

Jag ska flytta, vad ska jag göra med larmet?

Slå oss en signal för att diskutera vad som passar dig bäst i händelse av flytt. Antingen flyttar du med dig larmet till nästa adress eller så ser vi till att nästa ägare tar över larmet, hur som helst vill vi föra en dialog med dig.

Jag ska renovera hemma, vad ska jag göra?

Kontakta oss så kan vi sätta ditt larm i serviceläge innan du plockar ner komponenterna för att motverka att larmet löser ut i onödan.

Hur lång tid tar en väktarutryckning?

Vi skickar alltid närmaste tillgängliga väktare till din bostad. Väktarna tar sig fram så fort trafiklagarna tillåter.

Äger jag mitt larm?

Ja, du äger hårdvaran från första dag som fullbetalning erlagts. Har du valt till månadstjänst har den en bindningstid på 36 månader, vilket även ger rabatt på hårdvaran. Efter 36 månader löper månadstjänsten med 3 månaders uppsägningstid.

Kan jag välja till tillbehör (detektorer i efterhand)?

Ja, det är möjligt. Det tillkommer dock en grundavgift för besök av säkerhetstekniker om inte installation sker i samband med grundinstallation. Som alternativ kan vi skicka ut förkonfigurerade tillbehör som i många fall kan monteras med stöd från vår support. Idag går det inte att beställa tillbehör till befintligt system på vår hemsida. Kontakta istället vår kundservice på kundservice@cubsec.se.

Kan jag addera tilläggstjänster i efterhand?

Ja, det är möjligt. Du kan välja till tjänster när du vill. Efter det att bindningstid för månadstjänst löpt ut står det dig fritt att även välja bort tjänster som du inte längre önskar.

Hur blir jag kund?

Cubsec erbjuder endast hembesök i Stockholm, Göteborg och Malmö. Enklast och bäst pris får du alltid genom att beställa här.  Är du osäker vilka tillbehör (detektorer) du behöver kan du beställa ett grundpaket och därefter rådgöra med våra säkerhetstekniker innan eller i samband med installation.

Hur betalar jag?

Du hittar allt du behöver veta i våra köpevillkor.

Hittar du inte vad du söker?
Du är alltid välkommen att kontakta oss på

0771-761 800